Од 04.04.2017. амбуланта ЗЗХМП Нови Сад за одрасле која се налазила у Његошевој улици бр.4 је на новој адреси - налази се у кругу Клиничког Центра Војводине (улаз од Сајма ,први објекат са леве стране ) и ради сваку ноћ од 19-07 h,током целе године.

Како живети са стресом

stress

Свакодневно чујемо у људској комуникацији реч СТРЕС.Чини нам се да је и познавање те речи адекватно његовом коришћењу.Већина људи стрес везује за негативна осећања,настала услед преоптерећења, како у приватном тако и у пословном животу.Међутим,и пријатни животни догађаји као што су на пример рођење детета,селидба,венчање могу да проузрокују стресну  реакцију.

Стрес је скуп неспецифичних реакција човековог организма на  штетне факторе из радног и животног окружења. Као такав, активира адаптационе механизме у организму, како би се он заштитио и успоставио равнотежу са средином.Стрес реакција покреће неуро-ендокрине системе и доводи до низа разних симптома.

Акутни стрес брзо пролази и не оставља теже последице. Али, уколико је човек изложен стресу у континуитету, долази до поремећаја у функционисању организма,што условљава појаву такозваних адаптационих болести. Последице хроничног стреса су болести срца и крвних судова, повишен ниво лошег,ЛДЛ холестерола и триглицерида, затим  психички поремећаји у виду депресије и поремећаја расположења. Хронични стрес нарушава имуни систем организма,а самим тим организам постаје подложан разним имунолошким оболењима. Самим тим квалитет човековог живота се озбиљно нарушава.

Међутим,морамо нагласити да стрес има и заштитну улогу . Покреће један користан механизам у људском организму који нас држи у приправности у евентуалним опасним ситуацијама. Можемо говорити и о стресу као изазову,нечему што мотивише и подстиче на развој.

Како избећи стрес:

Идентификовати и избегавати стресне ситуације,када год је то могуће,не потискивати емоције,агресију превести у контролисану физичку активност,најбоље шетњом у природи. Одвојити довољно времена за сан и одмор, спавати квалитетно и добро, не конзумирати разбуђујућа средства као што су кафа и чај, пронаћи хоби  и разоноду. Своје обавезе би требали пажљиво планирати и организовати. Немојте занемаривати себе, своје потребе и жеље. Правите реалне процене и усагласите своја очекивања са могућностима. Нека осмех буде ваш природни лек против стреса.